Radary i ich zastosowanie

W 1934 roku w celu ochrony przed bombardowaniami zbudowano wykrywacz akustyczny o wysokości 25 metrów. Wykrywał on bombowce o ich kierunku czy wysokości lotu. Nowe metalowe samoloty dały powtórny impuls do badań nad radarem, z powodu zalet odbicia radiowego od metalu. Dr Rudolf Kuhnold zbudował prymitywny aparat radarowy, wykorzystując lampę elektronową o dużej mocy. Pod koniec lat trzydziestych Niemcy wyprodukowali krążownik Graf Spee, który został wyposażony w radar. W 1938 roku dysponowali już oni czynnym radarem wczesnego ostrzegania o nazwie Freya. Wykrywał on samolot z odległości 90 km. Okazał się on świetnym wynalazkiem. W chwili, gdy nadajnik emitował sygnał, na ekranie pokazywał się impuls. Radar obejmował swym zasięgiem tylko morze. Pozycji samolotu nie można było jednak określić, więc pozostawało tylko korzystnie z Korpusu Obserwatorów. Określenie pozycji wroga tą metodą, stanowiło ważną część zadań systemu radiowego. Do 1938 roku wielu lotników smuciła myśl, że radar nie jest w stanie odróżnić własnych samolotów od samolotów wroga, dlatego wyeliminowano impuls silniejszy, który mógł sprostać temu zadaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Strony

Powiązane

  • Najwyższy komfort oglądania telewizji w domuNajwyższy komfort oglądania telewizji w domu
    Jedną z najpopularniejszych form relaksu jest oglądanie telewizji. Większość z nas chce to robić w komfortowych warunkach. Na wygodnej kanapie, z poduszką, kocem, dostatkiem napojów i pełną lodówką. Do tego …
  • Zainwestuj w nowy telewizor
    Normalną rzeczą jest to, że wszystko na tym świecie ma swój czas. Nikt z nas nie zaprzeczy temu, że nie ma na tym świecie niezniszczalnych rzeczy. Niestety, ale czasami w …