Świat był wcześniej niekompletny

Jak rozmawia się z dziećmi kilkuletnimi, przedszkolakami i uczniami młodszych klas szkoły podstawowej i z rozmowy tej wynika, że nie są w stanie wyobrazić sobie świata bez komputerów, internetu i telefonu komórkowego, wtedy w całej rozciągłości można sobie uświadomić w jakim stopniu elektronika wypełnia codzienne życie. Dzieci są szczerze zdumione tym, że ludzie jakoś się między sobą porozumiewali, nawiązywali kontakty nie mając do dyspozycji komunikatorów typu gadu-gadu ani telefonu komórkowego. Jeszcze trudniej jest im pojąć, że wiadomości zdobywano i gromadzono wyłącznie poprzez czytanie wszelkiego rodzaju literatury lub sporządzanie notatek z wykładów, rozmów lub własnych spostrzeżeń i eksperymentów. Skąd było wiadomo, ze coś powstało lub się wydarzyło, skoro nie było Internetu? Jak można było jakieś wydarzenie uznać za ważne albo osobę za sławną jeśli nie było telewizji? W jaki sposób utwory muzyczne mogły stać się znane na całym świecie kiedy nie tylko nie było mp3, internetu i telewizji, ale nawet radia?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Strony

Powiązane

  • Najważniejsze cechy multimediów
    Multimedia znane są obecnie ludziom na całym świecie, a dzieje się tak głównie, dlatego, ze mają one bardzo wiele istotnych elementów, zalet oraz walorów, które to sprawiają, ze cieszą się …
  • Radary i ich zastosowanie
    W 1934 roku w celu ochrony przed bombardowaniami zbudowano wykrywacz akustyczny o wysokości 25 metrów. Wykrywał on bombowce o ich kierunku czy wysokości lotu. Nowe metalowe samoloty dały powtórny impuls …